Wednesday, July 8, 2009

IRANUN: SIKAP ATAU TABIATNYA.....


Susah hendak saya katakan, adakah ini semuanya sengaja ataupun "ter" sengaja. Asyik-asyik pemimpin saya lagi hebat daripada pemimpin kau. Sekali sekala kita guna lah perisa lain, kalau asyik perisa yang sama lama kelamaan kita akan muak juga. Secara jujurnya kita golongan minoriti sepatutnya bertindak dari sekarang bukanya hanya bercakap sahaja. Kenapa kita tidak ada sikap seperti kaum lain, mereka akan berselisih pendapat tetapi apabila berkait dengan kepentingan kaum mereka, mereka akan bersatu.. kita Macamana...!


Bukan senang mahu senang tapi nak susah ke kita... Sikap yang perlu dibuang jauh dari masyarakat kita terutama yang bijak pandai adalah suka mengkritik tetapi lepas tangan. "Saya tidak suka si polan bin si polan kerana dia ini ego, pentingkan kaum kerabat dan sebagainya" ayat ini selalu kita dengar.. Cuba tanya pada diri kita sampai bila kita mahu jadi seperti lalang. Ada Ketua tapi haprak tak tahu menilai perasaan rakyatnya, kononya sebagai pemimpin tetapi memimpin demi periuk nasinya.



Masyarakat kita langsung tidak gembira melihat akan kejayaan saudara mereka, malahan ada yang menggunakan ilmu hitam demi menggagalkan kejayaan saudaranya itu. Ramai dikalangan masyarakat kita yang boleh jadi pemimpin tetapi semuanya "Penakut". Berdiri atas alasan menunggu restu pada "TAHI KUN" Iranun. Ada juga yang berjuang tetapi atas dasar terkecewa.



Tak tahulah adakah ini sikap atau tabiat...


LEBIH BAIK ADA DARIPADA TIADA... SUPPORTLAH MANA-MANA YANG KITA NAMPAK BERWIBAWA DAN BOLEH MEMBAWA KEMAJUAN DALAM MASYARAKAT KITA. "TAHI KUN" YANG LAIN BERSARA LAH...

No comments:

Post a Comment

Penafian:
Penulis blog mapaittantu tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana melayari atau menggunakan maklumat dalam blog ini.